dijous, 29 de juliol del 2010

TOROS SÍ, TOROS NO!!


Toros sí o toros no, vet aquí la questió del moment! El Parlament català ahir va prohibir les "corrides de toros" i ja s'aixecat la llebre. Per què? dons segons els defensors aixó s'ha fet pensant més en separar-nos d'Espanya que en l'animal. No crec que aquesta sigui la veritable raó, crec que qualsevol persona amb sensibilitat cap als animals, aquest espectacle li resulta força insuportable, jo mateixa per exemple, tinc el record de les "corrides de toros" per la tele pels anys 60-70 quant jo encara era molt joveneta, nomès hi havia 2 canals i quan hi havia toros nomes podies mirar toro, llavors ja vaig saber que no m'agradarien mai i llavors encara no era independentista ni sabia el què era.
A casa els meus avis n'eren molt aficionats sobretot l'avi que quant feien toros ningú podia destorbar-lo, dons jo tenia uns 9 o 10 anys i no havia vist mai cap corrida (al menys no ho recordava) ni per la tele i molt menys en directe (quan a Vic encara hi havia plaça de toros)li vaig demanar a l'avi que m'expliques que eren les coriides i em va convidar a seure amb ell i mirar-nos junts l'espectacle, quina il·lusió estar amb l'avi mirant una corrida!! ell em va anar explicant el que anava passant, la cosa ja no va agradar-me gaire quan vaig veure que li clavaven les "banderilles" per què? li vaig demanar, per què li fan mal si ho fa be? no ho entenia i menys ho vaig entendre quan amb aquella espasa i mirant-lo cara a cara el torero li clavava fins al fons, i ....la gent aplaudint i cridant, no ho entenia i em vaig posar a plorar, va ser la primera i l'última corrida que vaig veure.
Encara ara penso com es pot disfrutar fent patir a un animal, no ho entenc. Com tampoc entenc que a un gos se li talli orelles i cua per fer-lo més... no sé, més maco? més estilitzat? més què?
No soporto la violència gratuïta ni contra persones, ni contra animals i em costa entendre que se'n pugui fer un espectacle ni de la boxa ni dels toros, potser soc "rara" potser sí, dons VISCA LA RARESA si això fa que desaparegui la violència de la meva vida!!