diumenge, 11 de març del 2012

DIA DE LA DONA


Ara que ja han passat 3 dies i mirat desde la prespectiva que ja ha passat, dons vull parlar-ne, vull parlar del 8 de març, del dia de la dona (treballadora. Sóc d'una associació de dones i aquest dia es celebra o es reivindica, el cas és el mateix, es fan actes de tota mena, des de les associacions de dones, des dels sindicats, des de les institucions, tothom en parla, la televisió, els diaris, la ràdio, molta gent en fa la seva conya, però i al dia 9, i al 10 i al 30 de març.. qui en parla? dons ningú, ningú en torna a parlar fins l'any que ve.
Crec que el 8 de març ha de ser cada dia, perque les dones hem de reivindicar-lo cada dia, cada dia hem de demostrar que som persones i com a tals iguals als homes, no em ficaré amb la genètica, ja sé que aquí ja no sóm iguals i qui ho vol ser? jo no vull assemblar-me a un home, ni fisicament, ni emocionalment, sóc una dona! i m'agrada ser-ho, jo només reclamo el que és just, perquè nosaltres hem de cobrar menys que un home per la mateixa feina? perquè sempre hem de ser nosaltres les que si algú es posa malalt o depenent ens quedem a casa per cuidar-lo?
Agafan les paraules d'una periodista jove per a mi "El veritable Dia de la Dona serà aquell en què aquesta pugui escollir què vol sense tenir mal de consciència. El dia que obtingui el màxim reconeixement professional sense retreure's no haver estat bona mare o pugui dedicar-se plenament a construir una família sense sentir-se poc valorada" És aixó mateix, per tant els que diuen que ara les dones ho han aconseguit tot, van molt errats, les dones que han aconseguit arrivar a dalt de tot han deixat coses molt importants a mig camí, quant un diari parla d'un ministre no diu primer de tot quin tipus de traje porta, ni quines sabates, per què quant parla d'una ministre abans o només sabem de quina marca és la roba que porta i de quin color porta els cabells tenyits o si s'ha fet la cirurgia! Senyors encara no som enlloc, encara no està tot fet, jo estic millor que la meva mare, he tingut unes oportunitats que ella no ha tingut, però vull que la meva filla d'aqui a uns anys no hagi de dir encara el mateix que dic jo.
Els homes i les dones, les dones i els homes som persones, tots i totes tenim ànima i tenim cor i tenim ganes de fer un món millor, però junts i per a tothom!!