dilluns, 22 de setembre del 2008

SANTA MARIA DEL MAR

Impressionant! Santa Maria del Mar sempre ha estat per a mi una de les grans obres que ens ha deixat la història.
Fa molts anys anys que la vaig descobrir, quan amb la meva mare i la meva germana anavem a casa la iaia que vivia a Mataró, i que era tota una odisea, agafavem el tren a Vic o de Balenyà que venia de Puigcerdà i que ens deixava després de quasi 3 hores a la Plaça Catalunya i llavors, no com ara, havies d'anar a l'estació de França a buscar el tren en direcció a Mataró i baixavem per les Rambles, normalment carregades, l'itenerari que ens feia fer la meva mare no el recordo del tot, nomès recordo una botiga que feia, i fa cantonada, amb figures xineses que em sembla recordar que venienh paraigues i com no Santa Maria del Mar,
no hi varem entrar fins molt més tard, no recordo quan varem començar a anar a Mataró, suposo que havia de ser molt menuda, però recordo que el dia que varem entrar a Santa Maria jo ja tenia uns 10 anys i vaig quedar muda mirant aquelles parets, aquella grandiositat, aquells vitralls... i... la vaig adoptar com a la meva primera MARAVELLA particular.
Dons dissabre vaig tenir el plaer d'anar-hi a fer una ruta turítica, basada en la novel·la d'en Falcones "L'Església del Mar", hi varem arrivar al matí a les 9 i tots els carrers estaven molt tranquils, va ser un gust passejar-se per aquell indret sense gent, sense cotxes i gairebé sense fressa. La noia que ens va venir a fer de guia un 10, es diu Mamen i era d'Itineraplus i ens va fer una ruta plena d'anecdotes i plena de simpatia.
Gràcies Mamen!
Erem 19 persones i crec que parlo en nom de totes quant dic que va ser fantastic i molt molt interessant, la veritat és que ho recomano a tothom.