divendres, 13 de juny del 2008

LES DONES A LES RELIGIONS

Un dia d'aquesta setmana veien el Telenotícies escolto que a Anglaterra s'ha "ordenat" la primera "Rabina" de la història del país, penso: mira els jueus!!
Busco per internet i tinc la grata sorpresa de trobar:
La primera Rabí d'Israel: Naamah Kelman
La primera Rabí d'Italia: Bàrbara Aiello
La primera Rabí de Canadà: Adina Lewittes
La primera Rabí de Berlín: Gesa Ederberg
La primera rabí de Polónia: Tanya Segal
Les primeres Rabins de Sud-Amèrica: Margit Oelsner, Graciela Sribman i Karina Finkielsztein.
No he continuat buscant perque pel que veig n'hi ha moltes més. Llegeixo també que els jueus lliberals han defensat el rabinat femení des del 1972, i els conservadors des del 1985, suposo que els "radicals" que d'aquests n'hi ha a tot arreu, aquests no els fa cap gràcia.
Continuo buscant i una notícia em crida l'atenció:
El gran muftí de Siria, el sheij Ahmad Badr Al-Din Hassun,està formant a dones per a ser "muftís"
Busco que és un "muftí" perque la meva ignorància del món islàmic és força gran i em diuen que:
"El muftí és l'autoritat religiosa suprema d'un país musulmà, la seva importància en la vida espiritual és equiparable a la del primer ministre o al president de la nació en la política". Caram!!
I continuo llegint:
"Les dones sempre han estat sagrades a la vida dels profetes, el seu allunyament de la vida política i religiosa ha estat propiciat pels polítics i els religiosos", deia el muftí Hassun.
Tan mateix, "els homes i les dones son iguals davant Déus", en opinió del gran muftí sirià, que va puntualitzà que Déu els va donar complexions físicas diferents que les capaciten per a fer diferents funcions.
El sheij va considerar que "no pot haber-hi discriminació entre els essers humans".

Jo sóc cristiana i no em fa vergonya dir-ho, practicant a mitges i defensora de que la dona pugui Celebrar, davant aquestes notícies jo em pregunto:

i l'església catòlica?
no es creu la més permisiva, la més oberta?
Per quan una dona "capellana"?